اصول طراحی بسته بندی
مدت زمان خواندن مطلب:5 دقیقه
تاثیر مستقیم طراحی بسته بندی کالاها روی میزان فروش
امروزه شکل ظاهری و طراحی بسته بندی کالاها تاثیر بسیاری در مقبولیت و جذابیت کالا نزد مشتری در نگاه اول دارد. یکی از راههای بازاریابی شرکتها، به اشتراک گذاشتن طراحی جعبهها و نحوه بسته بندی کالاهایشان در شبکههای اجتماعی است.
این کار موجب بیشتر دیده شدن کالا و جلب توجه مشتریان میگردد. حالا در این مقاله نکاتی را برای طراحی بسته بندی محصولاتتان بیان میکنیم، پس با ما همراه باشید:
قابلیت حمل آسان
اولین نکتهای که در طراحی بسته بندی کالاها باید در نظر داشته باشید، قابلیت حمل آن است. لازم است جعبه مورد نظر را طوری طراحی نمایید،
که کمترین جا را در هنگام حمل بگیرد. همچنین مشتری بتواند آن را به راحتی حمل کند. این نکته در عین سادگی بسیار مهم و کاربردی است. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار به این موضوع توجه کافی ندارند.
برای طراحی بسته بندی جعبه و کارتن مورد نظر ابتدا باید ویژگیهای کالای خود را به درستی بررسی کنید. برای طراحی بهترین جعبه هیچ محدودیتی را در نظر نگیرید.
تا آنجایی که میتوانید بهترین ایدهها را به کار بگیرید. در رابطه با این موضوع میتوانیم مثالی کاربردی را مطرح نماییم.
فاکتورهای مؤثر در طراحی بسته بندی
در نظر گرفتن نوع و خصوصیات محصولات شامل ابعاد ، آحاد و وزن.
شکل و اندازه ی بسته بندی
تطبيق خصوصیات و طرح بسته با استانداردهای حمل و نقل
مواد اولیه ی مورد استفاده با توجه به کیفیت، نوع، ضمانت، محل کاربرد آنها، ضد آب بودن و خواص فیزیکی یا شیمیایی.
نوع و نحوه ی چیدمان
زیبایی تبلیغات و ظاهر آراسته برای جلب نظر مشتری
فاکتورهای مؤثر در طراحی بسته بندی
زمان لازم برای بسته بندی ویا مونتاژ بسته بندی
ارزیابی اقتصادی و هزینه بسته بندی
نظر عاملین فروش و مشتریان در مورد ابعاد، نوع ظروف و روش های باز و بسته کردن آنها
پیش بینی امکان بازیافت و استفاده مجدد
استفاده از بسته بندی یکسان برای طبقه ای از کالاها
رعایت قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی کشورهای واردکننده
پیش بینی و تمهیدات لازم در برابر سرقت محتویات بسته
نحوه و سیستم انبارداری
اطلاعات روی بسته، محل آنها، برچسب و یا چاپ
سادگی و جذابیت
امروزه سادگی یکی از آیتمهای مهم و جدیدی است که در بسیاری از طراحیها مشاهده میشود. البته شاید در ابتدا طراحیهای ساده و بیهیچ ایده جدیدی کمی خطرناک به نظر برسد.
اما این موضوع آنقدرها هم پیچیده و خطرناک نیست؛ گاهی اوقات اصلا نیازی به طراحی منحصر به فرد و ایدهپردازی نیست.
همین که محصولات سالم و بینقص به دست مشتری برسند، خود میتواند عاملی برای جذب مشتری، باشد. پس سادگی را هم دست کم نگیرید.
یادداشت تشکر
یکی از ایدههای جالب هنگام طراحی کارتنهای بستهبندی این است که یادداشتی کوتاه شامل یک جمله و یا چند کلمه برای خریدار در جعبه بگذارید که نشان میدهد شما قصد تشکر از او را دارید.
لازم نیست این جمله طویل باشد، اضافه کردن چندین جمله کوتاه کافی است تا بین شما و خریدار احساس صمیمت به وجود بیاید و او به یک مشتری دائمی برای شما تبدیل گردد.
به کار بردن لوگوی شرکت بر روی بسته
این که حتما مشتری در هنگام خرید کالا لوگوی کارخانه را روی کارتن کالا ببیند بسیار مهم است. لوگو نشاندهنده هویت و شخصیت کارخانه شماست و میتواند ابزاری مهم در جذب مشتری باشد.
لوگوی شرکت شما میتواند موارد استفاده متفاوتی داشته باشد. به طور مثال میتوانید در روزهای تعطیل و برای کالاهایی که اینترنتی خریداری شدهاند، تغییراتی جزیی را در لوگو ایجاد نمایید.
باربری اصلان بار یکی از بزرگترین و معتبرترین باربری ها برای حمل و نقل انواع بار، اثاثیه منزل با مجهزترین کامیون ها، خاور های مسقف و رو باز موکت بندی شده، وانت، نیسان با مشاوره رایگان قبل خدمات باربری و همچنین 15 سال سابقه فعالیت شعبات مختلف در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد .
لینک مستقیم سایت اصلان بار : https://aslanbar.ir/
:: برچسبها:
اصول طراحی بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0