نوشته شده توسط : mohammad hosein

اصول طراحی بسته بندی

مدت زمان خواندن مطلب:5 دقیقه

تاثیر مستقیم طراحی بسته بندی کالاها روی میزان فروش

امروزه شکل ظاهری و طراحی بسته بندی کالاها تاثیر بسیاری در مقبولیت و جذابیت کالا نزد مشتری در نگاه اول دارد. یکی از راه‌های بازاریابی شرکت‌ها، به اشتراک گذاشتن طراحی جعبه‌ها و نحوه بسته‌ بندی کالاهایشان در شبکه‌های اجتماعی است. 

این کار موجب بیشتر دیده شدن کالا و جلب توجه مشتریان می‌گردد. حالا در این مقاله نکاتی را برای طراحی بسته بندی محصولاتتان بیان می‌کنیم، پس با ما همراه باشید:

قابلیت حمل آسان

اولین نکته‌ای که در طراحی بسته بندی کالاها باید در نظر داشته باشید، قابلیت حمل آن است. لازم است جعبه مورد نظر را طوری طراحی نمایید،

که کم‌ترین جا را در هنگام حمل بگیرد. همچنین مشتری بتواند آن را به راحتی حمل کند. این نکته در عین سادگی بسیار مهم و کاربردی است. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار به این موضوع توجه کافی ندارند.

برای طراحی بسته بندی جعبه و کارتن مورد نظر ابتدا باید ویژگی‌های کالای خود را به درستی بررسی کنید. برای طراحی بهترین جعبه هیچ محدودیتی را در نظر نگیرید.

تا آنجایی که می‌توانید بهترین ایده‌ها را به کار بگیرید. در رابطه با این موضوع می‌توانیم مثالی کاربردی را مطرح نماییم.

فاکتورهای مؤثر در طراحی بسته بندی

در نظر گرفتن نوع و خصوصیات محصولات شامل ابعاد ، آحاد و وزن.

شکل و اندازه ی بسته بندی

تطبيق خصوصیات و طرح بسته با استانداردهای حمل و نقل

مواد اولیه ی مورد استفاده با توجه به کیفیت، نوع، ضمانت، محل کاربرد آنها، ضد آب بودن و خواص فیزیکی یا شیمیایی.

نوع و نحوه ی چیدمان

زیبایی تبلیغات و ظاهر آراسته برای جلب نظر مشتری

فاکتورهای مؤثر در طراحی بسته بندی

زمان لازم برای بسته بندی ویا مونتاژ بسته بندی

ارزیابی اقتصادی و هزینه بسته بندی

نظر عاملین فروش و مشتریان در مورد ابعاد، نوع ظروف و روش های باز و بسته کردن آنها

پیش بینی امکان بازیافت و استفاده مجدد

استفاده از بسته بندی یکسان برای طبقه ای از کالاها

رعایت قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی کشورهای واردکننده

پیش بینی و تمهیدات لازم در برابر سرقت محتویات بسته

نحوه و سیستم انبارداری

اطلاعات روی بسته، محل آنها، برچسب و یا چاپ

سادگی و جذابیت

امروزه سادگی یکی از آیتم‌های مهم و جدیدی است که در بسیاری از طراحی‌ها مشاهده می‌شود. البته شاید در ابتدا طراحی‌های ساده و بی‌هیچ ایده جدیدی کمی خطرناک به نظر برسد.

اما این موضوع آنقدرها هم پیچیده و خطرناک نیست؛ گاهی اوقات اصلا نیازی به طراحی‌ منحصر به فرد و ایده‌پردازی نیست.

همین که محصولات سالم و بی‌نقص به دست مشتری برسند، خود می‌تواند عاملی برای جذب مشتری، باشد. پس سادگی را هم دست کم نگیرید.

یادداشت تشکر

یکی از ایده‌های جالب هنگام طراحی کارتن‌های بسته‌بندی این است که یادداشتی کوتاه شامل یک جمله و یا چند کلمه برای خریدار در جعبه بگذارید که نشان می‌دهد شما قصد تشکر از او را دارید.

لازم نیست این جمله طویل باشد، اضافه کردن چندین جمله کوتاه کافی است تا بین شما و خریدار احساس صمیمت به وجود بیاید و او به یک مشتری دائمی برای شما تبدیل گردد. 

به کار بردن لوگوی شرکت بر روی بسته

این که حتما مشتری در هنگام خرید کالا لوگوی کارخانه را روی کارتن کالا ببیند بسیار مهم است. لوگو نشان‌دهنده هویت و شخصیت کارخانه شماست و می‌تواند ابزاری مهم در جذب مشتری باشد. 

لوگوی شرکت شما می‌تواند موارد استفاده متفاوتی داشته باشد. به طور مثال می‌توانید در روزهای تعطیل و برای کالاهایی که اینترنتی خریداری شده‌اند، تغییراتی جزیی را در لوگو ایجاد نمایید.

 

باربری اصلان بار یکی از بزرگترین و معتبرترین باربری ها برای حمل و نقل انواع بار، اثاثیه منزل با مجهزترین کامیون ها، خاور های مسقف و رو باز موکت بندی شده، وانت، نیسان با مشاوره رایگان قبل خدمات باربری و همچنین 15 سال سابقه فعالیت شعبات مختلف در شمال، جنوب، غرب و شرق تهران آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد .

لینک مستقیم سایت اصلان بار : https://aslanbar.ir/



:: برچسب‌ها: اصول طراحی بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammad hosein

باربری چیست و به چه روش هایی انجام میشود؟

مدت زمان خواندن مطلب:5 دقیقه

امروزه برای حمل بار و وسایل، افراد به سراغ موسسات باربری می روند و مجبور نیستند وقت زیادی را برای پیدا کردن کارگران باربر و ماشین های باربری صرف کنند . قبل از بیان هرچیز و پرداختن به مباحث اصلی می بایست با تعاریف دقیق باربری ، عناصر تشکیل دهنده آن و بسیاری دیگر از موارد مرتبط به آن آشنا شویم.

 

تعاریف متنوع باربری

باربری به صورت های مختلفی تعریف می شود که اساس همه ی این تعریف به تعریف خلاصه ی جابجا کردن و حمل وسایل مربوط می شود . اما به طور دقیق می توان تعریف آن را به صورت زیر مطرح کرد:

به طورکلی به معنای جابجا کردن وسایل چه وسایل منزل و چه وسایل یک اداره یا سازمان می باشد . همچنین می توان گفت به معنای جابجا و منتقل کردن وسایل از یک مکان به مکان دیگر است که افراد برای این کار بهتر است برای سهولت در کار خود با موسسات معتبر باربری تماس بگیرند.

 

انواع روش های باربری

موسسات باربری پس از پذیرش سفارش جابجا کردن وسایل از سوی یک موسسه یا یک سری از اشخاص و پس از هماهنگی طرفین ، بسته به نوع کالاها ، خدمات باربری های متفاوتی انجام می دهند که به طور کلی انواع باربری های به شرح زیر است:

1 . باربری زمینی با ماشین سنگین و وانت بارها :

گاهی اوقات فاصله زمانی برای جابجا کردن وسایل کم می باشد و هم این که وسایل به لحاظ وزن و تعداد زیاد نمی باشند ، در این مواقع از روش های باربری زمینی ( ماشین های سنگین و وانت بارها ) استفاده می شود.

2 . باربری زمینی به کمک قطار های باربری :

گاهی اوقات این موسسات برای جابجا کردن وسایل و کالاها به ویژه کالاهایی که در حجم و تعداد زیادی باشند و فاصله زمانی برای جابجایی کالاها بسیار زیاد باشد ، بهترین کار استفاده از روش باربری زمینی به کمک قطار می باشد.

3 . باربری هوایی :

بابری هوایی ، یکی دیگر از روش های جابجایی و حمل کالاها به ویژه کالاهای سنگین و در حجم بسیار زیاد می باشد.

4 . باربری دریایی :

باربری دریایی ، یکی دیگر از روش هایی است که افراد و موسسات برای حمل و جابجایی اثاثیه و وسایل سنگین استفاده می کنند.

 
مهمترین نکات و اصطلاحاتی که در این مبحث وجود دارد :

در بحث باربری ، جدا از تعاریف و ویژگی های باربری خوب ، می بایست با پاره ای از اصطلاحات و واژه های مربوط به آن آشنا شویم که به شرح زیر می باشند :

* شرکت اتوبار :

این اصطلاح به شرکتهای باربری اطلاق می شود که می بایست وسایل و کالا های شخصی یا سازمانی را از یک شهر به شهر دیگر جابجا نمایند و اساس کار این گونه شرکت ها بر حمل و نقل زمینی می باشد.

* کارگران حمل بار :

به کسانی که از طرف موسسه و شرکت های باربری برای جابجا کردن وسایل و اثاثیه مشتریان باید در محل مورد نظر نسبت به جابجا کردن صحیح وسایل ، بسته بندی و … اقدام نمایند، کارگران حمل بار میگویند.

* شرکت های باربری :

به شرکت هایی نسبت داده می شود که مهمترین و اساسی ترین وظایف آن ، حمل و نقل و جابجا کردن  وسایل به روش های مختلف زمینی ، هوایی یا دریایی می باشد.

* بارگیر :

به بخش هایی از ماشین ها و وسایل نقلیه ای که برای حمل وسایل و کالاها استفاده می شوند ، گفته می شود.

* بار های فله ای :

به وسایل و کالاهایی گفته می شود که هیچ گونه بسته بندی ندارند ولی به کمک وسایل و کانتینرهای خاصی جابجا می شوند.

* باندل :

به وسایل و بارهای چوبی و فلزی مانند لوله های کم قطر و در وزن های سبک و حجم کم گفته می شود.

* عداتول :

به بارهایی که تراکم زیادی داشته باشند ، گفته می شود مانند بارهای شکر ، نمک و پنبه.

 

* بارهای متحرک :

به بارهایی که در هنگام جابجا کردن آن ها در داخل وسایل نقلیه حرکت کنند،بار های متحرک گویند مانند جابجا کردن انواع دام و طیور .

* بار عام :

به بارهایی که حجم و شکل خاصی نداشته باشند ، گفته می شود و مقدار آن مشخص نیست مانند انواع بشکه ، جعبه ، کارتن ، سیمان ، قیر ، شکر ، لوله ، چوب ، میلگرد و … .

* فریت بار :

 به کلیه وسایل و بارهایی که به صورت بسته بندی شده به خارج از مرزهای یک کشور انتقال داده می شوند،گفته می شود.

* بیمه باربری :

این نوع بیمه به منظور ضمانت و تضمین سلامت ظاهری و باطنی کالا انجام می گیرد و در صورتی که کالایی در هنگام جابجایی از یک مکان به مکان دیگر دچار نقص و مشکلی شود ، طبق بیمه نامه باید خسارت آن پرداخت شود . این نوع بیمه نامه در جابجایی وسایلی که حساس ترند مانند وسایل برقی، اهمیت بیشتری دارند.

* کارگو :

اگر تاجران و تولید کنندگان قصد داشته باشند کالاهای تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کنند برای این کار معمولا از روش های باربری دریایی و هوایی استفاده می نمایند که به این روش کارگو گفته می شود و در این روش کالاهای صادراتی به شیوه های خاصی می بایست بسته بندی شوند . این روش یکی از رایج ترین روش های حمل و نقل و انتقال بار و کالا به خارج از مرزهای یک کشور می باشد.



:: برچسب‌ها: باربری ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammad hosein

10 نکته اساسی در انتخاب باربری مناسب

مدت زمان خواندن مطلب:12 دقیقه

نکته ی مهم در این باره انتخاب یک شرکت با کیفیت و با قیمت مناسب است. ممکن است شرکت هایی با قیمت های ارزان در این زمینه فعالیت کنند اما این همیشه به این معنی نیست که می توان به آن ها

اعتماد کرد، بهتر است قبل از انتخاب درباره ی صحت و کیفیت کار باربری های مختلف کمی تحقیق کنید.

سرعت مناسب باربری

به طور کلی هر چه پروسه ی حمل و نقل و اسباب کشی در فرایند باربری سریع تر صورت بگیرد، احتمال آسیب دیدن وسایل و ... به مرور زمان کمتر است.

همچنین در یکی از نظرسنجی هایی که یک شرکت باربری در آمریکا انجام داده است. نتایج به وضوح این موضوع را نشان می دهند که تقریبا همه ی مشتریان به مدت زمان چرخه ی حمل

وسایل منزل اهمیت زیادی می دهند.

سوابق شرکت باربری

در بیشتر اوقات شما ممکن است اطلاع چندانی از شرکت باربری که با شما تماس گرفته نداشته باشید. پس با چند کلیک ساده به قسمت نظرات مشتریان بر روی وب سایت شرکت رفته و

آنجا با خواندن نظرات از مناسب بودن این شرکت برای حمل و نقل اثاثیه خود اطمینان حاصل کنید.

پرسش از دوستان

پرسش از دوستان جهت معرفی باربری یکی از نکات کلیدی در انتخاب باربری مناسب است. از اعضای خانواده, دوستان, همکاران و همسایه های خود که به تازگی اسباب کشی کرده اند سوال

کنید .بهترین پیشنهادها همیشه از طرف کسانی است که به آنهااعتماد کامل دارید.

انتخاب ماشین باربری مناسب

فرض کنید برای جابجایی چند وسلیه که ممکن است در یک وانت بار به راحتی جا شود ( مسلما نیاز به بسته بندی حرفه ای و لوازم بسته بندی مناسب دارد ) از یک وسیله بزرگتر استفاده

کنید. در این مطلب قصد داریم به شما یادآوری کنیم که انتخاب اشتباه چه پیامدهایی را بدنبال خواهد داشت !

  • فضای خالی در سرویس حمل و نقل امکان جابجایی بار حین حرکت را افزایش میدهد.
  • سرعت یک خودرو بزرگ با توجه به ترافیک کندتر از یک خودروی سبک است.
  • گاهی اوقات ماشین های باربری بزرگ با ممنوعیت تردد در معابر شهری مواجه میشوند.
  • هزینه کرایه سرویس های بزرگتر بیشتر از سرویس های کوچک است.
  • سرویس های باربری بزرگ امکان پارک در برخی از کوچه ها را ندارند و ممکن است مسافت زیادتری برای انتقال اثاثیه طی شود و مدت زمان بیشتری صرف جابجایی خواهد شد.
  • همچنین خستگی کارگران ممکن است به صورت ناخواسته باعث آسیب دیدگی لوازم و وسائل شود.

قیمت مناسب باربری

یکی دیگر از نکات مهمی که بیشتر افراد برای انتخاب شرکت باربری مد نظر قرار می دهند قیمت مناسب باربری در ارائه ی خدماتی است که آنها ارائه می دارند.

نکته ی مهم در این باره انتخاب یک شرکت با کیفیت و با قیمت مناسب است. ممکن است شرکت هایی با قیمت های ارزان در این زمینه فعالیت کنند اما این همیشه به این معنی نیست که

می توان به آن ها اعتماد کرد، بهتر است قبل از انتخاب درباره ی صحت و کیفیت کار باربری های مختلف اندکی تحقیق کرده باشید.

ارائه بیمه و بارنامه

توجه داشته باشیم که شرکتها و موسساتی که در زمینه حمل و نقل داخلی فعالیت دارند،  حتما دارای بیمه باربری و بارنامه باشند. تا هر نوع محموله و کالایی را که توسط ارسال کنندگان و یا

صاحبان کالا جهت حمل به مقاصد مورد نظر به آنها واگذار می شود، صحیح و سالم به مقصد برسانند.

خطرات متعددی ممکن است در حین جابجایی به خصوص در جاده های بین شهری در کمین کالا و بار باشد. جبران خسارت های احتمالی از این پیشامدهای غیر مترقبه از جمله تصادف،

واژگونی ، آتش سوزی و ....بر عهده موسسات حمل و نقل می باشد. بیمه نامه موجب ایجاد اطمینان و آسودگی خاطر ارسال کنندگان بار و نیز شرکت ها می شود.

خدمه مجرب

استفاده از خدمه آموزش دیده و مجرب در امر بسته بندی اثاثیه منزل و حمل آن ها برای کاهش و حداقل کردن صدمات ناشی از جا بجایی مهم ترین مسئله است که یک باربری باید به آن دقت

کند. با بهره گیری از پرسنل آموزش دیده در سطح بالا و تیم حمل ویژه، اثاثیه شما در کمال آرامش و امنیت، بسته بندی، حمل، و جا به جا می شوند.

به غریزه خود اعتماد کنید

قدرت غریزه خود را دست کم نگیرید.بعضی وقتها غریزه شما بهترین کمک برای شماست تا بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان بیاورد

دقت و کیفیت مناسب باربری

یکی از مسائل بسیار مهم در انخاب باربری مناسب توجه به دقت و ظرافت باربری است ، که باید به دقت و کیفت باربری و کارکانان آن توجه داشته باشید تا از خسارت های وارده به وسایلتان

جلوگیری شود. همچنین استفاده از ابزار های حرفه ای لازم برای باربری یکی دیگر از مواردی است که می تواند در حفظ و نگهداری از وسایلتان در چرخه ی اسباب کشی بسیار موثر باشد.

پرسش از آژانس املاک

معمولا افراد زیادی از آژانس های املاک برای انتخاب اتوبار مناسب سوال نمی کنند، اما آنها می توانند در انتخاب مناسب به شما کمک کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهند.

چون تمام معاملات ملکی از طریق آن ها انجام می شود با تجارب باربری و اسباب کشی مشتریان خود آشنا هستند.

 



:: برچسب‌ها: باربری ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohammad hosein
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد